Vestitele radare nedetectabile ale politiei amplasate pe Logan-urile MCV si-au gasit nasul: statiile de emisie-receptie. Majoritatea soferilor care detin detector radar si-au cumparat sau intentioneaza sa-si cumpere o astfel de statie. Iar vanzatorii de astfel de dispozitive au dat astfel lovitura, afacerea lor devenind una dintre putinele profitabile pe timp de criza. Un adevarat trend a aparut printre participantii la trafic. Statiile de emisie-receptie au inlocuit atat detectoarele radar, care sunt inutile pentru depistarea noile radare ale politiei, cat si obisnuitele posturi de radio, intrucat pentru soferi a devenit mult mai interesant sa asculte radio CB (citizen band) pe care emit numai participantii la trafic. In Iasi, unul dintre putini furnizori de statii de emisie-receptie considera ca a dat lovitura, mai ales ca afacerea a mostenit-o de la un prieten care si-a dezvoltat o firma similara in capitala. "Este un business bazat pe o specula care functioneaza pe timp de criza", a spus Ionut, unul dintre comerciantii de statii de emisie-receptie.
Politia nu poate face nimic
El a precizat ca este de meserie programator dar, din cauza crizei economice, nu prea a mai putut sa lucreze in domeniu si a trebuit sa se reprofileze. "Comercializam solutii de comunicare radio CB,
citizen band, care folosesc o frecventa libera pentru care nu trebuie nici un fel de autorizatie. Aceste statii au avantajul ca, odata instalate si utilizate, stim ce ne asteapta la drum. Putem obtine de la colegi informatii precum starea drumurilor, a vremii, o anumita locatie pe care nu o gasim, accidente, drumuri inzapezite si acolo unde sunt amplasate echipajele de control ale Politiei Rutiere. Noi nu incurajam infractionalitatea sau depasirea vitezei legale. Eu unul am si un Club Auto prin care am militat pentru respectarea vitezei, pentru un condus preventiv", a spus Ionut, care a explicat si ce se poate intampla in momentul in care politistul opreste un sofer in trafic si-i gaseste statia in masina: "Este perfect legal. Politistul ar putea solicita certificatul de conformitate al statiei pe care noi il furnizam tuturor produselor vandute".
Explozie de vanzari
Intrat in afaceri odata cu aparitia radarelor MCV, Ionut recunoaste ca succesul business-ului sau a depins in totalitate de acestea: "Acum, pe radio CB, cel mai frecvent cuvand este MCV sau Logan. Daca inainte se vindeau detectoare de radar, acum vorbim de o explozie a comertului cu statii. Acesta a fost si motivul pentru care prietenul meu s-a mutat in Bucuresti. Impreuna cu fratele lui au acolo o firma si le merge atat de bine, incat nu fac fata la vanzari. Eu am zile in care vand cinci statii, dar si zile mai proaste. Un astfel de dispozitiv costa 400-450 de lei. Este o statie cu antena de 1,5 m, cu talpa magnetica suficienta pentru viteza de pana la 150 km/h, de 4 wati, foarte buna", a precizat Ionut care si-a descris produsele: "Cele mai multe statii vandute pe autoturisme nu sunt cele pentru viteze mai mari de 150 km/h. Daca intrebati soferii cu ce viteza merg in afara raspunsul cel mai frecvent este de 110-120 km/h".
Soferii sunt incantati
Soferii ieseni sunt extrem de incantati de avantajele statiilor auto deoarece pot afla rapid toate informatiile de care au nevoie pentru a pleca la drum. "Colegii" se intreaba intre ei in primul rand despre pozitionarea masinilor de politie, iar raspunsurile sunt prompte si foarte corecte. Multi dintre ei spun prin statie de fiecare data cand apare vreo problema in trafic, gen ambuteiaje, drumuri foarte proaste, radare sau chiar conditii meteo. In plus, accidentele pot fi anuntate foarte rapid prin canalele de urgenta, cele speciale pentru Politie, ambulanta sau ISU. Prin statie pot fi lamurite si problemele care apar la volan, cum sunt defectiunile mecanice sau situatiile in care un sofer se retaceste printr-un oras si are nevoie de indrumare. "Am decis sa-mi cumpar statie deoarece detectoarele nu mai fac fata la noile radare ale Politiei. Saptamana trecuta am fost pana la Roman si am testat-o si pot sa spun ca sunt foarte multumit. Mi s-a parut ca am mai multa siguranta pe drum pentru ca am stiut din timp, cu cel putin jumatate de ora inainte, unde stau radarele si am putut sa incetinesc. Am aflat si alte informatii utile, cum ca in Podu Iloaiei se circula foarte greu pentru ca erau zilele orasului sau ca anumite portiuni de drum sunt pline de gropi. Se fac si multe glume, observatii nostime, dar in principiu rezolvam multe probleme prin comunicare", a spus Andrei Bogdanescu, un sofer de 34 de ani.
Autor: Diana Elisei, Gabi Toma 19:37 (luni 17 Mai 2010)
Ziarul Iasi Plus
2346 citiri | Publicat in data de 21 Mai 2010 |radar,nou,nedetectabil,solutie,iasi,plus,radare,statii,statie,radio,cb